It’s a beautiful night, We’re looking for something dumb to do. Hey baby, I think I wanna marry you. Is it the look in your eyes, Or is it this dancing juice? Who cares baby, I think I wanna marry you.

Hejsan....


Lördag 6 November

Igår gjorde jag & mamma riktigt god mat, Fläskfile i ugnen med löd, morötter och svamp och matlagningsgrädde hade potatis till och pepparsås det var gudomligt gott. Idag blir det hemmagjord pizza så det ska också bli gott så det blir Kickis Special..Haha....

 
Söndag 7 November

Söndag idag...Sista dagen på Mikael&Joakims Novemberlov. De säger att det har gott för fort och vill ha lov en vecka till men Nej nej nu får det vara bra fast veckan har varit rolig, mycket film med bröderna och vi var ju även på badhuset det får vi verkligen göra om....

Malmö FF vann Sm-Guld, Så jäkla underbart. Helt otroligt om man tänker efter. Men gud så skönt det var så slapp Hif vinna… Blä på dem.


Måndag 8 November

Städade hela lägenheten och torkade av det mesta. Handlade även mat det blev en hel del som man behövde. Sedan väntade man att på klockan skulle gå så man kunde gå ner till Frida… Blev ingen lång stund med Frida.. Men det räckte som daglig dos.


Tisdag 9 November

Gjorde färdigt mina jullyktor..De blev riktigt fina, Gjorde även tre stycken till Mamma. Gjorde även lite ny öronhänge de blev riktigt snygga, Nu behöver jag bara köpa fler ploppar och hängen så jag kan fortsätta, Träffade även Camo, Han bjöd på god mat och vi såg filmen Sex and The City 2. Folk har sagt att den inte var bra så jag var lite orolig men den var bra såg bara hälften sen gick vi och handlade, Mötte på kära Lilla Frida på Ica hon är pigg och glad, Sedan cyklade jag hem och såg färdigt filmen efter att jag letat efter den en stund. Men filmen var riktigt bra..


Onsdag 10 November

Var och handlade lite till som jag hade glömt, Köpte även fars dag present till pappa. Bjöd familjen på middag, Chicken Curry det blev riktigt gott och till det fick de även en bulle. Kände mig riktigt huslig.


Torsdag 11 November

Försöker hitta något jag kan ha på mig på nyår men hittar ingenting som hade passat bra på mig. Får se hur det går om jag hittar något eller inte… Frida har i alla fall lovat att sminka mig så det kommer bli skit bra… Fast jag handlade igår hade jag ändå glömt att köpa nudlar till min nudelsoppa, Funkar liksom inte att göra nudelsoppa utan nudlar. Så idag handlade jag adventsljus till mamma med nr på och även röd mossa så jag ska försöka göra lite snyggt till henne, Så hon kan få det när hon fyller år..


Fredag 12 November

Ska åka hem till Familjen idag. Det är ju allt Fars dag på söndag… Blir även Idol med bröderna ikväll.

Önskar att mina serier någon gång slutar bra. Varför ska de alltid klydda? Ja jag ska egentligen inte klaga klyddar de inte så varar inte säsongerna så länge… Men jag hoppas att någongång det går som jag vill.


Lördag 13 November


Blev en ganska lugn lördag faktiskt, händer faktiskt inte så mycket. Pluggar ju som satan för att hinna klart med allt innan den 20e.


Söndag 14 November

Fars dag var hemma hos farmor och farfar på middag alltid lika trevligt och givetvis god mat, Potatis och sås. Alltid gott...


Måndag 15 November


Träffade Camo han bjöd på pizza, Trevligt att träffa honom, vi såg på Beck levande begravd som faktiskt var krypande läskig men den slutade absolut inte som jag trodde så det var kul.


Tisdag 16 November


Möte på komvux. Aldrig kul. Man vet aldrig vad de kommer att säga så man kan lugnt säga att jag inte sov en blund den natten. Gick väl inte så bra i heller men det har blivit bra...Även inskriven på arbetsförmedlingen igen. Jippiii eller inte hatar verkligen arbetsförmedlingen men vad ska man göra det är liksom ett måste...


Onsdag 17 November

Deppig som satan så jag åkte hem till mamma och dem igen, tycker det är skönare att vara där när man inte mår så bra så det var verkligen toppen.


Torsdag 18 November

Det var egentligen bestämt att jag skulle gå till tandläkaren men i och med att det är så fullkomligt dyrt och att de slarvade bort mig när försäkringarna startade så betalar jag inte i månaden utan efter varje besök och det har jag liksom inte råd till så vi får se när det blir tandläkare besök nästa gång.


Fredag 19 November

Idol som vanligt ikväll och Jay han är ju skit grym, Riktigt duktig. Men alla tycker inte som jag... Minnah är också otroligt bra. Olle suger fett och har alltid gjort....
 

Måndag 22 November

Grattis Sandra på födelsedagen!!!!!!!


Fredag 26 November

Var iväg och handlade med bröderna på Burlöv Center. Per och Mikael skulle kolla om det hade kommit ut några roliga spel. Ja och sedan handlade vi lite som mamma glömde innan de åkte till tydinge, Så det blev också ordnat. Vi handlade även en slinga till pappas julgran så det blev riktigt fint i trädgården nu. Köpte även födelsedagspresent till mamma ett körsbärsträd med lampor som lyser. Riktigt snyggt.


Lördag 27 November

Grattis Frida på födelsedagen!!!!!!!!!!!!!!!!

Lördag blev rätt så lugnt, mycket lugn med film, Datorspelande och x-box spelande.


Måndag 29 November

Måndag igen, och måndag brukar det inte hända så mycket, Blir att plugga historia. Historia trodde jag skulle vara kul. Men det var inte så kul som jag trodde men men ett ont måste.


Tisdag 30 November

Grattis Tobbe på födelsedagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Onsdag 1 December

Grattis Mormor på 66års Dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Torsdag 2 December

Snö Snö Snö Snö Snö Snö Snö!!!!!!!!!!!!!


Fredag 3 December

Idol ikväll igen och som vanligt ska ju Jay vinna, Tur att Olle åkte ut. Har aldrig tyckt om honom.


Lördag 4 December

Grattis Mamma på födelsedag. Vi ”Barn” köpte ett körsbärsträd till mamma i födelsedagspresent och körsbärsblommorna lyser. Den är riktigt snygg faktiskt. =)


Söndag 5 December

Tycker det är löjligt att skriva blogg om man ändå ska lösenords skydda den, Det är bara tramsigt varför då skriva blogg överhuvudtaget, Det du skriver i din blogg står man väl för?


Måndag 6 December

Plugg, Plugg och åter plugg. Pluggande till projekt arbetet så det ska nog gå bra.


Onsdag 8 December

Har även sett den nya filmen av Josh Duhamel Life As We Know It. Den var faktiskt den bästa filmen på länge. Tycker om filmerna med honom även med henne i grey’s anatomy.


Torsdag 9 December

Har sett alla Teenage Mutant Ninja Turtles. De filmerna är faktiskt bra…. Synd att det inte finns fler.


Fredag 10 december

Hade Examination i Historia idag. Och vet ni vad jag blev godkänd så otroligt skönt att äntligen fått det ämnet ur vägen. Final I Idol och vet ni vad Jaaay vann. Så otroligt bra fanns ingen annan vinnare än honom så det var ju skit bra…=) Johanna blev sur på mig tydligen för att jag pratar med Dennis. Tycker det är lite tramsigt har ju känt Dennis sen man var 10 så det är ju inte direkt en vänskap man skiter i direkt men men det får helt enkelt vara så. Inte kan jag hindra någon jag känner från att prata med någon jag hatar. Man kan liksom inte styra hela världen. Det får helt enkelt vara så.


Lördag 11 December

Elisas vann dansbandskampen och det förtjänade de inte. Jag tyckte att Willez skulle vinna för de var mycket bättre än alla. Det var skönt att Donnez åkte ut har aldrig tyckt om dem i heller så det var skönt, Men pappa blev ju ledsen.


Söndag 12 December

Mamma och Pappa kom hem från sin helg i Helsingborg de tog in på hotell och sedan gick de och såg Clabbe på sundspärlan och lördagen var de i Helsingör och handlade lite.. Satt upp julgranen hos Mamma & Pappa idag den blev jätte fin. Bilder finns på Facebook.


Måndag 13 December

Satt upp min egen julgran idag också. Och tyvärr så är min julgran plast. Men min blev också jätte fin i grönt, rött och vitt. Och givetvis en slinga med färgade lampor riktigt snygg julgran. Bilder finns på Facebook.


Tisdag 14 december

 Idag har jag skrivit lite saker till skyttet. Bland annat skytte prislistan och sådant. Även varit nere på skyttet och hjälp till att färdig ställa så det blir en bra avslutning.


Onsdag 15 December

Idag har jag hjälpt Camo med att ta emot möbler. Han hade beställt soffa och en schäslong men han kunde inte ta emot flyttnissarna när de kom för han jobbade så jag släppte in dem så de kunde lämna soffan och sedan satte jag ihop soffan så det var klart hade ändå inget annat att göra.

Avslutning på skyttet. Det gick jätte bra. Som vanligt var jag med där nere och hjälpte till. Fotograferade också ungarna när de vann sina priser och så. Sedan satt jag även och rättade tavlorna från Jippotävlingen.


Torsdag 16 December

Mina serier har uppehåll nu så nu har man igenting att se på kvällarna innan man ska sova värdelöst så vet ni någon är det bara att rekommendera någon till mig…


Fredag 17 December

Egentligen var det planerat att vi skulle åka till Ullared idag men tyvärr så blev det inte av för att det snöade. Farmor tycker inte om att köra bil så långt när det har snöat så det får bli en annan dag.


Lördag 18 December

Lördag hela dagen. Riktigt skönt med lördag så man slipper tänka på något annat än att bara ta det lugnt och bara slappa utan att tänka på att man måste plugga.


Söndag 19 december

Filip och Fredrik på tv, de suger verkligen, hatar alla program med dem men de förlorade mot utmanaren så jag är glad för de i alla fall…


Måndag 20 December

Julpysslade lite till julgranen det blev faktiskt riktigt fint. Men önskar man hade mer material till sådanna saker. Hade man haft mer hade man kunnat göra mer roliga saker.


Tisdag 21 December

Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen och klyddat. Aldrig roligt att gå på arbetsförmedlingen men det är ett ont måste. Om man vill i alla fall. Var även och lämnade lite böcker på biblioteket så jag slipper det nu under jul. Tur att biblioteket har bok inkast för de hade stängt när jag var där kl 08:30. Fan vad vi har fått snö. Riktigt mycket snö man kan ju knappt plöja sig fram om man går ut. Och bilar har det ju ännu värre.


Onsdag 22 December

En väldigt lugn onsdag om jag får lov att säga det fast det är bara två dagar till jul. Men lugnt i alla fall. Snön bara öser ner som vanligt men det är underbart fint ute


Torsdag 23 December

Lille Julafton idag. Och idag bär det av att handla julklappar till familjen och jag fick ihop alla julklapparna också det blev lite smått och gott. Köpte även ett par leggins till mig själv. Så det blev också toppen


Fredag 24 December

Julafton idag.

Idag har man sett Kalle Anka precis som alla de andra julafton man har varit med om. Och idag var Andre Pops julvärd och det gjorde han faktiskt riktigt bra. Vid fem var det julmat riktigt gött första gången detta året man åt julmat. Mikael, Pappa &Joakim hade redan provat för de får i skolan och på jobb. Men vi andra hade inte det. I julklapp fick jag Lipz av per och laddningssladd till min x-box kontroll. Fick presentkort & digitalfotoram av mamma & pappa. Fick en Kizz tröja av Jonas, Riktigt snygg så nu har jag två. Fick underkläder och pengar av farmor.


Lördag 25 December

Idag fyller många år tydligen. I alla fall grattis till er alla.

Julmiddag hos farmor idag och det var jätte trevligt. Jonas, Anette, Tim &Oscar var även där. Henrik& Pumba var också där… Lillemor kom en snabb runda och lämnade lite julklappar. Riktigt trevligt i alla fall god mat och mycket skitsnack=)


Söndag 26 December

Var iväg och skulle mellandags handla men hittade inget kul och inget billigt så jag köpte mig det sista sims spelet för 98kr ett riktigt kap pris tycker jag. Skulle egentligen köpa mig en kofta men hittade ingen rolig alls men jag hittar väl en så småningom.


Tisdag 28 December

Idag var vi iväg och handlade på nova. Det blev lite inköp köpte mig en kofta i vit och en snygg tunika i svart, sen köpte jag mig en ny ring också riktigt snygg fast den kanske inte är äkta silver. Funderar på att åka in igen och köpa en likadan tunika fast i en annan färg. Per han köpte sig två spel han har velat ha länge. Efter det blev det hemfärd men på vägen hem blev det McDonald’s.


Onsdag 29 December

Idag lämnade vi av en större tv i min lägenhet så nu har jag en 32tums tjock tv istället för en 28tums. Men jag vill ju ha en platt tv i 32tum någon som har en sådan att sälja? Och förresten har en 28tum tjock tv som jag vill bli av med. Någon som vill ha den?


Torsdag 30 December

Idag har man varit på arbetsförmedlingen för att lämna en lapp som jag var tvungen att skriva på. SÅ onödigt men i alla fall nu är det ju gjort. Var även på systembolaget och handlade lite cider till nyår. Good.


Fredag 31 December

Idag är det Nyårsafton. Alltid lika trevligt. Vi fick besök av Micke, Pam. Micaela och Kevin. Alltid lika trevligt det också. Annars gick det lugnt till det blev fondue till middag och på kvällen blev det lite dricka och gott till det sen bar det av att gå ut och smälla raketer. Inte så många som förra året men det var trevligt ändå. Vi tänkte skicka upp ballonger sådanna man skickade upp för Thailand men det blåste för mycket.


Lördag 1 Januari

Grattis kära Anja på födelsedagen. Blir 6 hela år idag.

Idag ska vi prova skicka upp ballongerna som vi inte skickade upp igår. Det är ju ändå trots allt Mamma & Pappas bröllopsdag idag. De har varit gifta hela 20 år idag så det är bra det.

Så nu har jag uppdaterat för allt jag har missat. Och vissa dagar saknas jag vet men de dagarna hände det inget speciellt så de är inte med. Hoppas detta roar er.




Peace Out!!!!


Kommentarer
Postat av: Mikael Redman

Hej Kicki!



Vad fint du skriver i din blogg.... Vill önska dig min vän en god fortsättning ... Du är en av de finaste vänner som jag haft och har i mitt liv. Sköt om dig kram från din vän Mikael.

2011-01-01 @ 20:02:58
URL: http://wolfmicke.blogg.se/
Postat av: Camo

alltid trevligt o träffa dig

2011-01-02 @ 14:36:59
Postat av: Frida!

Härligt att se att du börjat blogga igen!!

Längtat efter att få lite läsning på tåget nu när man är stor pendlare. Säger bara en sak saknar Rostis! Blir nog en ny snart.... håll tummarna!

Vi får höras av och hitta på något snart. Ganska längesedan vi sågs nu!

Ha de toppen tills vi ses.

Puss och kram

2011-01-04 @ 19:12:26
URL: http://mingenalya.blogg.se/
Postat av: Frida...... vem annars?

Kicki! Nu måste de komma en ny uppdatering? Snälla, har läst detta om och om igen...

Puss på dej vännen <3

2011-04-15 @ 14:42:03
URL: http://minegnalya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0